Re: Biblioteka z Nag Hammadi

1
http://www.wtl.us.edu.pl/pdf/Biblioteka ... ammadi.pdf Od razu mówię ze to plik Pdf :)
To znalezione w Palestynie w 1947 teksty gnostyckie, są tu takie "cuda" jak choćby "apokryf Jana" opisujący stworzenie w bardzo oryginalny sposób, dlatego warto tam zaglądnąć ;) Ale niełatwo się to czyta, chwilami straszny bełkot jak by to pisała jakaś naćpana Pytia z wyroczni Delfijskiej :P
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 6:10 przez Conan Barbarzynca, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Biblioteka z Nag Hammadi

2
Super, na pewno przeczytam. Apokryfy mają to do siebie, że przedstawiają historie, które znamy w całkiem innym świetle (często negatywnym). Z tego też powodu zostały odrzucone z Biblii.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2013, 12:39 przez mariolcia, łącznie zmieniany 1 raz.
u nas znajdziesz naturalne olejki macadamia do włosów
oraz , które pomogą Ci zachować młodość.

Re: Biblioteka z Nag Hammadi

4
Łosiu ostrzegałem ze łatwo się tego nie czyta, zresztą ja tez całego nie przeczytałem bo męczące :P Ale są fragmenty napisane bardziej klarownie i one są ciekawe :)
Tego tekstu nieda się kopiować dlatego przepisałem taki jeden fragment dla Lidki w innym temacie, więc wstawię go i tutaj na zachęte dla Mariolci :)
Monada jest władzą ponad którą niema nikogo. Ona jest Bogiem i Ojcem pełni, jest niezniszczalny, bo istnieje ponad pełnią istniejąc w niezniszczalności i jako światłość czysta. On jest tym którego nie moze zadne oko oglądać, on jest duchem niewidzialnym, o którym nie mozna niczego pomyśleć, jakby był Bogiem albo czymś podobnym. On jest bowiem czymś więcej niz Bogiem, niema nikogo ponad nim, ani nikogo kto byby nad nim panem. Bo nie istnieje nic co było by mu podporządkowane, bo wszystko jest w nim, bo to on ustanowił siebie samego. On jest wieczny bo nie potrzebuje niczego. On jest całkowitą doskonałością. Niepotrzebuje niczego aby muc się udoskonalić, przeciwnie jest zawsze doskonały w światłości, jest nieograniczony bo niema nikogo kto byłby ponad nim, by go ograniczył. Jest niezgłębiony bo niema nikogo kto byłby ponad nim, by go zgłębił. Jest niezmierzony bo niema nikogo ponad nim by go zmierzył. Jest niewidzialny bo niema kogoś, kto by go widział. Jest wieczny bo wiecznie istnieje. Jest niewymowny bo niema nikogo kto by go zrozumiał i mówił o nim. Jest nienazwany bo niema nikogo kto by istniał ponad nim i kto by nadał mu imię. Jest światłością niezmienną która jest czysta, święta i nieskalana. Jest nie do wypowiedzenia, bo jest doskonały w niezniszczalności. On nie istnieje w doskonałości, ani w błogosławieństwie ani w bóstwie, bo jest czymś więcej. Nie jest cielesny ani bezcielesny. Nie jest ani wielki ani mały. Nie istnieje sposób aby powiedzieć o nim jak jest wielki? Albo jakiego jest rodzaju? Bo nikt nie jest w stanie go poznać. Nie jest kimś wśród istniejących bytów, lecz czymś więcej, i to nie jakby wobec siebie był czymś więcej, ale jest tym czym jest.Nie ma zadnego udziału w eonie, ani w czasie. Ten bowiem kto ma udział w eonie został najpierw przygotowany. Nie został rozdzielony w czasie, poniewaz nie otrzymał niczego od kogoś innego, bo otrzymał by to jako dar. Jednak nie odczówa braku ten który jest pierwszym, tak zeby miał coś otrzymać. On jest raczej tym który z podziwem patrzy na siebie samego w światłości. Jest wielkiego majestatu. Ma niezkazitelną czystość, jest wiecznością i daje wieczność. Jest zyciem i daje zycie.Jest błogosławiony i daje błogosławieństwo. Jest gnozą i daje wiedze. Jest dobry i obdarza dobrocią. Jest miłosierny i obdarza miłosierdziem i zbawieniem. Jest łaską i daje łaskę. Nie dlatego ze jej sam doznaje,ale poniewaz daje niezmierzone i niepojęte światło. Jak mam mówić z tobą o nim?
Jego eon jest niezniszczalny. Trwa w spokoju i istnieje w milczeniu, odpoczywa, gdyz zachowuje pierwszeństwo wobec pełni. To on jest głową wszystkich eonów i to on daje im moc i obdarza swą dobrocią. My sami bowiem nie znamy rzeczy nie do wypowiedzenia i nie rozumiemy rzeczy, które są niezmierzone, za wyjątkiem tego, który objawił się występując z niego, to jest z Ojca. On bowiem tylko nam samym opowiedział. Bo on bowiem ogląda siebie samego w jego świetle które go otacza, to jest w żrudle wody zywej. I on daje je wszystkim eonom i w kazdej postaci przyjmuje jego obraz, gdy tylko widzi go w żrudle Ducha.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2013, 18:20 przez Conan Barbarzynca, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Biblioteka z Nag Hammadi

5
Iście filozoficzny traktat.
Zastanawiam się jak ludzie - chodzący w tunikach/prześcieradłach- jeszcze przed wynalezieniem rozporka mogli posiąść, tak mogli posiąść tak potężną wiedzę, mogli stworzyć tak wirtualny obraz rzeczywistości opisują coś niedefiniowalnego. Piętno mitów? Kolejny etap w rozwoju szamanizmu?
Dostąpili poznania?

Spokojnie można by było przypisać ten tekst Stasiowi L.
Obrazek
Łosiu pdfreader
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 8:23 przez Łosiu, łącznie zmieniany 1 raz.
;)

....
ODPOWIEDZ

Wróć do „W biblijnym kręgu”

cron