merkaba pisze:Większość ludzi po prostu zakłada, że Bóg Biblii i ten z Koranu to jedno i to samo, jedynie o innym imieniu. Jednak pytanie, jakie postawił Zemmer pozostaje, czy jest tak naprawdę?
merkabo, ktora z najlepszymi intencjami siejesz nienawisc- az sie pofatyguje i odpowiem Ci szczegolowo na te wypociny galla anonima.
merkaba pisze:Kiedy porównamy atrybuty Boga przedstawione w Biblii z atrybutami Allaha z Koranu, staje się oczywistym, że nie jest to ten sam Bóg.
moze dla Ciebie moze jednoczesnie istniec wielu Bogow, jakas Trojca, czemu nie? Bog nasz- czyli prawdziwy i ten jakis inny, z gruntu niewlasciwy.
dla kazdego natomiast rozsadnego czlowieka Bog jest JEDEN dla WSZYSTKICH.
a slowo 'Allah' oznacza po prostu 'Bog', i chrzescijanie arabscy wlasnie tego slowa uzywaja mowiac o Bogu i zwracajac sie do Boga. tak, czytalam te brednie z konca artykulu, rzecz w tym ze wszystkie jezyki semickie uzywaja rdzenia 'lh' w roznych kombinacjach aby mowic o Bogu, slyszalas moze takie slowo jak Elohim?
Jezus /Pokoj z Nim/ nauczal w jezyku aramejskim. Bog w aramejskim to Elaha, a w biblijnym aramejskim- Alaha. dzwoni Ci w glowce moze juz jakis dzwoneczek?
Jezus /PzN/ mowil o Bogu- Alaha.
muzulmanie mowia- Allah.
czy to nie dziwne, hm?
merkaba pisze:Poznawalny a niepoznawalny
Według Biblii Bóg jest poznawalny. Jezus Chrystus przyszedł na świat abyśmy mogli poznać Boga (Jan, 17:3).
W islamie Allah jest niepoznawalny. Jego transcendentność, wywyższenie sprawiają, że żaden człowiek nie może poznać Allaha osobiście.
o ile zalozymy ze Jezus byl Bogiem, co jest teza nie do zaakceptowania.
bo jesli byl Bogiem, czemu modlil sie do Boga? czesto roznym ludziom zadaje to pytanie i nie moge doczekac sie zadnej odpowiedzi.
merkaba pisze:Podczas gdy według Biblii człowiek może mieć osobistą relację z Bogiem, Allah z Koranu jest tak odległy, niedostępny i abstrakcyjny, że nie sposób człowiekowi poznać go.
totalna bzdura!
'Bog jest ci blizszy niz wlasna tetnica szyjna'
"Allah Wszechmocny powiedział: „Jestem taki, jakim wyobraża Mnie sobie Mój sługa. Jestem z nim, kiedy mnie wspomina. Jeśli wspomina Mnie dla samego siebie, Ja wspominam go Sobie. A jeśli wspomina Mnie podczas zgromadzenia, Ja wspominam go podczas zgromadzenia lepszego niźli to. A jeśli zbliża się do Mnie na długość ręki, Ja przybliżam się do niego na długość sążnia. A jeśli idzie ku Mnie pieszo, Ja mknę ku niemu."
tak postepuje nieosiagalny, daleki Bog. hmmm
merkaba pisze:Personalny a niepersonalny
Bóg w Biblii opisany jest jako posiadający intelekt, emocje oraz wolę.
Jest to w sprzeczności z Allahem, którego nie można pojąć jako osoby. Obniżyłoby to jego status do poziomu człowieka.
nie widze zadnej sprzecznosci. Bog jak najbardziej jest bytem osobowym, ale o wiele bardziej doskonalym niz czlowiek, stad nie ma ani sensu w porownywaniu Boga z czlowiekiem, ani w przypisywaniu Bogu ludzkich slabosci. to, co jest dobre w czlowieku jest echem Boga w nim.
merkaba pisze:Duchowy a nieduchowy
Dla muzułmanina idea, że Allah jest osobą czy duchem jest bluźnierstwem, gdyż poniża to Wywyższonego.
Jednak koncepcja, że "Bóg jest duchem" jest podwaliną biblijnej natury Boga, jak uczył sam Jezus Chrystus (Jan, 4:24).
zupelnie nie jestem w stanie zrozumiec o co chodzi, to po prostu sa brednie i tyle.
merkaba pisze:Trynitarny a unitarny
Bóg w Biblii jest jednym Bogiem w trzech osobach, Ojca, Syna i Ducha Świętego. Trójca nie jest trzema bogami ale jednym Bogiem.
W Koranie natomiast znajdziemy zaprzeczenie Trójcy. Koran stwierdza, że Bóg nie jest Ojcem, a Jezus nie jest Synem Bożym. Podobnie Duch Święty nie jest Bogiem.
heh. w ktorym miejscu w Biblii jest slowo 'Trojca' plus objasnienie z czego sie sklada?
prosze mi to natychmiast podac, albo nie bredzic ze ten dogmat ma podstawy biblijne.
kazdy Żyd rowniez sie obruszy na jakiekolwiek sugestie ze Stary Testament cos opowiada o Trojcy.
merkaba pisze:Ograniczony a nieograniczony
Biblijny Bóg jest ograniczony swoją niezmienną i nieodmienialną naturą. Stąd Bóg nie może zrobić byle czego.
Św. Paweł w liście do Tytusa (Tyt, 1:2) mówi nam, że Bóg nie może kłamać. Potwierdza to także list do Hebrajczyków (Heb, 6:18). Bóg nie może postępować sprzecznie ze Swoją naturą (II Tym. 2: 13).
W Koranie widzimy natomiast Allaha, który nie jest niczym ograniczony, nawet własną naturą. Może zrobić cokolwiek, kiedykolwiek, gdziekolwiek wszędzie bez jakichkolwiek ograniczeń.
czy Boga moze ograniczac cokolwiek? potencjalnie moze uczynic wszystko.
aczkolwiek:
"Przekazał Abu Hurairah (oby Allah był z niego zadowolony): Wysłannik Allaha (pokój i błogosławieństwo Allah niech będą z nim) powiedział: „Kiedy Allah zrządził Stworzenie, zobowiązał się zapisując w Swej Księdze, która jest złożona (leży) przy Nim: ‚Moje miłosierdzie większe jest niż Mój gniew’”."
dodatkowo- Pawel z Tarsu zadnym autorytetem dla mnie nie jest, gdyby powiedzial to Jezus /PzN/ moglabym to przyjac. Pawla z Tarsu nie uznaje.
merkaba pisze:Godny zaufania a kapryśny
Ponieważ Bóg Biblii jest ograniczony swoją sprawiedliwą naturą, są pewne rzeczy, których nie może uczynić, będąc przez to stałym i godnym zaufania.
Kiedy natomiast przyjrzymy się postępowaniu Allaha w Koranie, dostrzeżemy, że jest on całkowicie kapryśny i niegodny zaufania. Nie jest on związany swoim słowem ani swoją naturą.
az mnie kusi, zeby przytoczyc Ci cytaty z Biblii, ktore mowia dokladnie co innego niz te zalosne wypociny- dla Twojej wiadomosci- jest zupelnie na odwrot, to Koran przedstawia Boga jako niezmiennego, sprawiedliwego.
merkaba pisze:Miłość Boża a brak miłości Bożej
Miłość Boża jest głównym atrybutem Bożym objawionym w miejscach takich jak Jana 3:16. Bóg okazuje swoje uczucia swemu stworzeniu a w szczególności człowiekowi.
Gdy natomiast zwrócimy się do Koranu, nie znajdziemy tam miłości jako głównej cechy Allaha. Zamiast niej uderza nas znajdująca się na pierwszym miejscu jego transcendentność.
kazda sura Koranu zaczyna sie od slow:
w imie Boga milosiernego, litosciwego, ale to oczywiscie umknelo uwadze autorowi tego tekstu. widocznie Koranu nie czytal.
merkaba pisze:Podobnie Allach pozbawiony jest wszelkich uczuć wobec człowieka. Jest to obca koncepcja w islamie. Oznaczałoby to zredukowanie Allaha do zwykłego człowieka, co jest bluźnierstwem dla muzułmanina.
co za bzdura i klamstwo.
„Allah (Potężny i Najwyższy) powiedział: „/.../ Mój sługa nie przybliża się do mnie niczym bardziej ukochanym przeze mnie, jak jego religijne obowiązki, które Ja mu nakazałem, i Mój sługa dalej przybliża się do Mnie dobrowolnymi uczynkami tak, że go kocham. Kiedy Ja go kocham, jestem jego słuchem, którym słyszy, jego wzrokiem, którym widzi, jego ręką, którą uderza i jego nogą, którą chodzi. Gdyby Mnie o coś poprosił, z pewnością dałbym mu to, a gdyby poprosił Mnie schronienie, z pewnością bym go nim obdarzył. I nie waham się przed niczym tak bardzo jak waham się przed zawładnięciem duszą Mojego wiernego sługi: on nienawidzi śmierci, a ja nienawidzę go ranić”.
"Przekazał Abu Dharr al-Ghifari (oby Allah był z niego zadowolony) od Proroka (pokój i błogosławieństwo Allaha niech będą z nim): Allah powiedział: „Słudzy Moi, zabroniłem Sobie ucisku i zabroniłem go wam, więc nie uciskajcie jedni drugich. Moi słudzy, wszyscy błądzicie, za wyjątkiem tych, których Ja poprowadziłem, więc szukajcie Mojego przewodnictwa, a Ja was poprowadzę. O Moi słudzy, wszyscy jesteście głodni, oprócz tych, których nakarmiłem, więc szukajcie u Mnie pożywienia, a Ja was nakarmię. O Moi słudzy, wszyscy jesteście nadzy, oprócz tych, których odziałem, więc szukajcie u Mnie odzienia, a ja was odzieję. O Moi słudzy, grzeszycie dzień i noc, a Ja wybaczam wszystkie grzechy, więc szukajcie u Mnie wybaczenia, a Ja wam wybaczę."
merkaba pisze:Aktywny a pasywny
Allah osobiście nie wkracza w historię ludzkości i nie uczestniczy w niej osobiście. Oddziaływuje na świat poprzez swoje słowo, proroków i aniołów. Nie wkracza osobiście w sprawy ludzi.
Jakże odmienny obraz Boga mamy przedstawiony w biblijnym opisie wcielenia, gdzie sam Bóg wkracza w historię i dokonuje dzieła zbawienia człowieka.
klamstwo i bzdura; wystarczy przeczytac Koran, Bog jest zawsze obecny, w rozmaitych wydarzeniach.
2:47 O synowie Izraela!
Wspominajcie Moje dobrodziejstwa,
którymi was obdarzyłem!
Zaprawdę, Ja was wyniosłem ponad światy!
48 I bójcie się Dnia,
kiedy dusza nie będzie mogła zapłacić niczym
za drugą duszę,
i nie będzie przyjęte
jej wstawiennictwo;
ani nie będzie przyjęta żadna równowartość
i nikt nie otrzyma wspomożenia!
49 I oto wybawiliśmy was od ludzi Faraona,
którzy nakładali na was ciężką karę,
zabijali waszych synów,
a pozostawiali przy życiu wasze kobiety.
W tym jest dla was wielkie doświadczenie
od waszego Pana.
50 Oto rozdzieliliśmy dla was morze
i wyratowaliśmy was,
a zatopiliśmy lud Faraona
na waszych oczach.
51 A kiedy zawarliśmy przymierze z Mojżeszem
na czterdzieści nocy,
wtedy, w czasie jego nieobecności, wzięliście sobie cielca,
i staliście się niesprawiedliwi!
52 potem jednak przebaczyliśmy wam.
Być może, będziecie wdzięczni!
53 Oto daliśmy Mojżeszowi Księgę
i rozróżnienie;
być może, wy pójdziecie drogą prostą!
54 powiedział Mojżesz do swego ludu:
"O ludu mój!.Wyrządziliście niesprawiedliwość
sami sobie,
wybierając cielca.
Nawróćcie się więc do waszego Stwórcy,
i zabijajcie się!
Tak będzie dla was lepiej w obliczu waszego Stwórcy,
i On się ku wam nawróci.
Zaprawdę, On jest Przebaczający, Litościwy!"
a to tylko maly fragment, musialabym wkleic tu 70% Koranu...
merkaba pisze:Atrybuty a brak atrybutów
Koran nigdy nie podaje w pozytywnym sensie, jaka jest natura i istota Boga. Wszystkie tak zwane 99 atrybutów Allaha podane są w negatywnej formie, podkreślając, jaki Allah nie jest, nie mówiąc nic jaki jest.
Biblia podaje nam zarówno pozytywne jak i negatywne atrybuty Boga.
bzdura!
merkabo czy chrzescijanin moze klamac?
czy to sa negatywne atrybuty?
99 imion Boga, ktore wymienia Koran
1. Allah (dziallah dzialaluh) Bóg (w całym Majestacie)
2. ar-Rahman Miłosierny
3. ar-Rahim Litościwy
4. al-Malik Król
5. al-Quddus Najświętszy
6. as-Salam Pokój, Źródło Pokoju
7. al-Mu’min Najdokładniejszy
8. al-Muhajmin Strażnik Wiary i Bezpieczeństwa
9. al-kAziz Wszechmocny
10. al-Dżabbar Nieodparty
11. al-Mutakabbir Wielki, Wspaniały
12. al-Haliq Stwórca
13. al-Bari’ Twórca
14. al-Musałłir Formujący
15. al-Ghaffar Zawsze Wybaczający
16. al-Qahhar Wszechzmuszający
17. al-Łahhab Zawsze Dający
18. al-Razzaq Zawsze Zaopatrujący
19. al-Fattah Otwierający (serca)
20. al-kAlim Wszechwiedzący
21. al-Qabid Ograniczający
22. al-Basit Ekspansywny, Szczodry
23. al-Khafid Obniżający
24. al-Rafic Podniesiony
25. al-Mu’izz Zaszczytny
26. al-Mudhill Uniżający, Degradujący
27. as-Sami’e Wszechsłyszący
28. al-Basir Wszechwidzący
29. al-Hakam Arbiter
30. al-kAdl Sprawiedliwy
31. al-Latif Subtelny, Łagodny
32. al-Khabir Informujący, Wszechświadomy
33. al-Halim Cierpliwy, Pobłażliwy
34. al-kAzim Potężny, Bezkresny
35. al-Ghafur Wszystko Wybaczający
36. asz-Szakur Wdzięczny, Podwyższający Wartość
37. al-kAli Najwyższy
38. al-Kabir Wielki
39. al-Hafiz Zabezpieczający
40. al-Muqit Żywiciel
41. al-Hasib Wszechobliczający
42. al-Dżalil Majestatyczny
43. al-Karim Hojny
44. ar-Raqib Czuwający
45. al-Mudżib Odpowiadający
46. al-Łasijk Wszechobejmujący
47. al-Hakim Mądry
48. al-Ładud Kochający, Życzliwy
49. al-Madżid Najwspanialszy
50. al-Bacijt Wywołujący Śmierć
51. asz-Szahid Świadek
52. al-Haqq Prawdziwy, Realny, Absolutny
53. al-Łakil Niezawodny
54. al-Qałij Silny
55. al-Matin Niezawodny
56. al-Łelij Patron, Pomocnik
57. al-Hamid Najbardziej Chwalebny
58. al-Muhsi Uważający, Wyliczający
59. al-Mubdik Inicjator
60. al-Musid Przywracający
61 al-Muhji Dawca Życia
62. al-Mumit Sprowadzający Śmierć
63. al-Hejj Wiecznie Żyjący
64. al-Qajjum Zawsze się Potwierdzający
65. al-Ładżid Odkrywca, Niezawodny
66. al-Madżid Wspaniały
67. al-Łahid Pojedynczy, Wszechobejmujący, Niepodzielny
68. as-Samad Samowystarczalny, Niezachwiany
69. al-Qadir Wszechmocny
70. al-Muqtadir Rozstrzygający
71. al-Muqaddim Promujący
72. al-Mu’akhkhir Opóźniający
73. al-Ałłal Pierwszy
74. al-Akhir Ostatni
75. az-Zahir Zewnętrzny, Jawny
76. al-Batin Wewnętrzny, Ukryty
77. al-Łaali Władca
78. al-Mutakali Nieprześcigniony
79. al-Barr Dobry, Dobroczynny
80. at-Tałłab Zawsze Powracający, Zawsze Ustępujący
81. al-Muntaqim Mściciel
82. al-kAfuł Zmazujący Grzechy
83. ar-Ra’uf Współczujący
84. Maliku-l-Mulk Król Królestwa
85. Dhu’-Dżalali ła’l-ikram Właściciel Majestatu i Szczodrości
86. al-Muqsit Sprawiedliwy, Wynagradzający lub Karzący
87. al-Dżamik Jednoczący, Zbierający
88. al-Ghani Najbogatszy, Niezależny
89. al-Mughni Wzbogacający, Wyzwalający
90. al-Mani’eh Ochraniający, Obrońca
91. ad-Darr Szkodzący, Krzywdzący
92. an-Nafi’eh Dobroczyńca
93. an-Nur Światło
94. al-Hadi Przewodnik
95. al-Badi’eh Niezrównany, Twórca
96. al-Baqik Niezmienny, Wieczny
97. al-Łarit Dziedzic
98. ar-Raszid Nieomylny Nauczyciel i Znawca
99. as-Sabur Cierpliwy, Ponadczasowy
merkaba pisze:Łaska a prawo
Na koniec, Biblia mówi wiele o łasce Boga, przez którą umożliwił On człowiekowi darmowe zbawienie dzięki Zbawicielowi, który jest orędownikiem między Bogiem a człowiekiem (I Tym. 2:5).
W Koranie natomiast nie ma koncepcji łaski Allaha. Nie ma również zbawiciela ani pośrednika w Koranie.
kolejne klamstwo, wybaczanie jest jedna z podstawowych cech Boga. wystarczy poprosic o wybaczenie. to takie proste.
w islamie Bog nie potrzebowal przelewac krwi niewinnego, aby byc w stanie wybaczac ludziom grzechy.
w islamie Bog mowi- proscie Mnie o wybaczenie, a wam wybacze.
"Przekazał Dżundub (oby Allah był z niego zadowolony): Wysłannik Allaha (pokój i błogosławieństwo Allaha niech będą z nim) powiedział: „Pewien człowiek powiedział: „Na Allaha, Allah nie wybaczy tego i tego”. Na to Allah Wszechmogący powiedział: „Kim jest ten, który przyrzeka na Mnie, że nie wybaczę tego i tego? Zaprawdę wybaczyłem i to i to, i anulowałem twoje (dobre) czyny"
„Sługa (Allaha) popełnił grzech i powiedział: „Allahu, przebacz mi mój grzech”. I On (Potężny i Najwyższy) powiedział: „Mój sługa popełnił grzech i wiedział, że ma Pana, który wybacza grzechy i za nie karze”. Wtedy (sługa) znów popełnił grzech i powiedział: „O Panie, wybacz mi mój grzech”. I On (Potężny i Najwyższy) powiedział: „Mój sługa popełnił grzech i wiedział, że ma Pana, który wybacza grzechy i za nie karze”. Wtedy (sługa) znów popełnił grzech i powiedział: „O Panie, wybacz mi mój grzech”. I On (Potężny i Najwyższy) powiedział: ‘Mój sługa popełnił grzech i wiedział, że ma Pana, który wybacza grzechy i za nie karze. Czyń jak zechcesz, gdyż Ja ci wybaczyłem”.
Przekazał Anas (oby Allah był z niego zadowolony), który powiedział: Słyszałem jak Wysłannik (Pokój i błogosławieństwo Allaha niech będą z nim) mówił: „Allah Wszechmogący powiedział: „O synu Adama, tak długo jak będziesz Mnie wzywał i prosił, wybaczę ci to, co zrobiłeś i nie będę pamiętliwy. O synu Adama, nawet gdyby twe grzechy sięgały chmur na niebie i poprosiłbyś Mnie o wybaczenie, przebaczyłbym ci. O synu Adama, nawet gdybyś przyszedł do Mnie z grzechami tak wielkimi jak Ziemia i gdybyś wtedy stanął przede Mną, nie dodając Mi żadnego (współ)towarzysza, obdarzyłbym cię łaską prawie tak wielką jak ona”.
Przekazał Abu Hurairah (oby Allah był z niego zadowolony), Prorok (niech pokój i błogosławieństwo Allaha będą z nim) powiedział: „Nasz Pan (Potężny i Najwyższy) schodzi nisko każdej nocy aż do nieba Ziemi i pozostaje tam ostatnią trzecią część nocy i mówi: „Kto wznosi do Mnie modlitwy, abym mógł na nie odpowiedzieć? Kto Mnie o coś prosi, abym mógł mu dać? Kto prosi Mnie o wybaczenie bym mógł mu wybaczyć?”.
zwatpienie w milosierdzie Boga jest wielkim grzechem...
wybacz merkabo, ale ten artykul jest pelen klamstw, nie wiem czy wynikajacych z ignorancji czy zlych intencji, ale klamstwo to klamstwo, a klamac nie wolno.
teraz, skoro podalam Ci argumenty zakladam, ze nie bedziesz juz rozpowszechniac klamstw?
nawiasem mowiac, zeby moc o czyms mowic, nalezy to poznac, jesli ktos nie czytal Koranu, niech o nim nie pisze.
inny Bog, tak?
to przeczytaj sobie jeszcze to na koniec, merkabo, i nie klam wiecej, prosze.
"Allah (Potężny i Najwyższy) powie w Dniu Zmartwychwstania: „Synu Adama, byłem chory, a ty Mnie nie odwiedziłeś”. Odpowie: „Panie, jak miałbym Cię odwiedzić, skoro Ty jesteś Panem Światów?”. On powie: „Czy nie wiedziałeś, że Mój sługa zachorował, a ty go nie odwiedziłeś? Czyż nie wiedziałeś, że gdybyś go odwiedził znalazłbyś Mnie przy nim? O synu Adama, poprosiłem cię o jedzenie, a ty mnie nie nakarmiłeś”. On powie: „O Panie, a jak miałbym Cię nakarmić, kiedy Ty jesteś Panem Światów?”. On powie: „Czyż nie wiedziałeś, że mój sługa poprosił cię o jedzenie, a ty go nie nakarmiłeś? Czyż nie wiedziałeś, że gdybyś go nakarmił z pewnością znalazłbyś to (nagrodę za uczynienie tego) przy Mnie? O synu Adama, poprosiłem cię, byś dał mi pić, a ty Mnie nie napoiłeś”. On odpowie: „O Panie, jak miałbym Ci dać pić, kiedy Ty jesteś Panem Światów?”. On powie: „Mój sługa poprosił cię, byś dał mu pić, a ty go nie napoiłeś. Gdybyś go był napoił z pewnością znalazłbyś to przy mnie”.
taaa, zupelnie inny Bog...
islam, zupelnie inna religia, nawolujaca do zla...
107
W Imię Boga Miłosiernego i Litościwego
1 Czy widziałeś tego,
który za kłamstwo uważa religię?
2 To jest ten,
który z pogardą odpycha sierotę,
3 który nie zachęca do nakarmienia biednego.
4 Biada modlącym się,
5 którzy są niedbali w swojej modlitwie,
6 którzy tylko chcą być widziani,
7 a odmawiają wspomożenia.
"Biada ci, o Dhil'ib. Gdyż oczy Go nie widzą; ale serca postrzegają Go dzięki wierze. Jest znany dzięki dowodom wskazującym na Niego. Nie można doświadczyć Go poprzez zmysły. O Dhil'ib. Mój Pan jest bliski wszystkim rzeczom bez dotykania ich." Ali ibn Abu Talib