Strona 1 z 1

Re: Chwyty marketingowe

: 15 maja 2011, 11:59
autor: lapicaroda
Zapytam wprost- czy złapaliście siebie kiedyś na tym,że kupujecie coś, co było wam zbędne, albo wydało się później mniej atrakcyjne niż w rzeczywistości, tylko dlatego, że reklama produktu bądź akcja promocyjna wyprała wam na kilka minut mózg?
Ja TV nie oglądam, a w necie i gazetach reklamy olewam. Bardziej mnie to to śmieszy naiwnością, niż zachęca. A może dlatego że trochę znam strategię, bo musiałam z niej korzystać w pracy. W jednym wypadku niezbyt się dało, bo ludzie kupują karmę dla zwierząt głównie patrząc na gust zwierzaka, w drugim opowiadałam na słuchawce takie bzdury i tak egzaltowanym językiem, że do kabaretu się nadaje, a mimo to około 100 naiwniaków dziennie dawało się na to naciągać.
Zastanawiam się, skąd ci ludzie się biorą, bo wszyscy których znam, trzaskają słuchawką na ''atrakcyjne niespodzianki''.
Przyznam, że sama gdy mam pieniądze, lecę na markę i ketchupu marki Tesco i szamponu z Biedronki nie kupię. Ale na nic więcej.
PS Nawiasem mówiąc, nie sprzedaję już jakże atrakcyjnych pościeli na 48 rat i takichże garnków. Dostałam za te same pieniądze pracę asystenta na poczcie. Wolę neutralnie przez 8 godzin wpisywać przesyłki polecone do ewidencji etc., niż naciągać ludzi czymś, co całkowicie nie jest prawdą. Na początek to jest dobra zabawa, ale gdy dochodzisz do tego, że ludzie nie rozumieją, że PRACUJESZ, tylko mają cię za integralną część tego cyrku, masz dość pajacowania.

Re: Chwyty marketingowe

: 15 maja 2011, 13:17
autor: Hoffman Moritsu
No cóż...Reklamy służą temu by zachęcić do kupywania danego produktu.Świadomie nie daje się na to złapać lecz podświadomie niestety raczej tak...

Re: Chwyty marketingowe

: 21 maja 2011, 19:30
autor: soulblue
Psychologia w tym zakresie poszła znacznie dalej niz większośc z nas zdaje sobie niestety sprawę. Fakt posiadania myśli nie jest jeszcze równoznaczny z myśleniem. Ludzie bardzo czesto obracaja swoje rozumowanie, według wytyczonego im przez media szlaku celów. Masz byc skupiony na wykonywanym zawodzie i zarabianiu pieniedzy, partner moze tylko w tym przeszkodzic. Tak wiec milośc rownież jest zbedna. Zachowania spoleczne sa warunkowane telewizja, komediami i muzyka. Hodowla depresji falszywych osobowosci braku sensu w życiu mlodzieży bez ideałów.


Stereotyp pijacych Rosjan to idealny przyklad, czysto polityczny zabieg rozpijania poleczenstwa. Do tego jak widzimy po wladzy w Rosji koncepcja wyszla im genialnie. Ludzie idą za podsuwanymi światlami na ruchomą autostrade, z usmiechem na ustach cieszac się z wolnosci i zabawy.

Myslę, ze przyzwyczajenie się do reklam jest pierwszym krokiem by podswiadomosc ''przyzwycziła'' się do wiary w nazucane od góry opinie. Tak stwarza się pozory myslenia. Potem mówi nam się co jest piękne, jak wypada spędzac czas a jak nie, nazuca się zach sexualne tak by sluzyly zyskom finansowym.
Ja np nie ogladam telewizji, czasem tylko wiadomosci ale sluchajac ich czytam miedzy wierszami.

Re: Chwyty marketingowe

: 16 mar 2014, 17:09
autor: Abesnai
Kojarzycie reklamę Prince Polo z Gunnarem ?
Pewnie tak. To przeczytajcie, ja osobiście nie wiedziałem :D
Jak Gomułka rozkochał Islandczyków w Prince Polo.
I to był chwyt, który procentuje po dzień dzisiejszy :P

Re: Chwyty marketingowe

: 16 mar 2014, 19:51
autor: Lidka
No, niesamowite... :D. A zastanawiałam się, skąd nagle Islandia w reklamie tego wafelka :ahah:

Re: Chwyty marketingowe

: 16 mar 2014, 20:19
autor: victoria
No ale żeby o naszym wafelku, Islandczyk mówił nasz wafelek to już lekka przesada :rotfl: