Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

63
k4cz0r200 pisze:Dirt 3, bastion i unreal tournament 99 i wolf among us

4 ostatnie, postaraj się @Ja?! :D
ucieczka przed brakiem aktywności, nudą życia, przed rzeczywistością i bycia nikim ważnym w społeczeństwie, przed sobą samym, by nie patrzeć w głąb siebie bo to co tam widać nie jest ani fajne ani zabawne. Ucieczka przed życiem, komplikacjami w życiu, ucieczka przed bogiem.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 1:07 przez Ja?!, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

64
civilmonk pisze:
Ja?! pisze:powiedz mi w co grasz a powiem Ci przed czym uciekasz
Ostatnie:

Battlefied 4
Skyrim (na modowych sterydach)
XCOM: Enemy Unknown + Enemy Within
Civilisation V: Gods & Kings

Proszę zatem o diagnozę :-)

CM
ucieczka przed bezsilnością, głupotą otoczenia, przed bogiem, ucieczka przed życiem na które nie miałeś wpływu i stąd bunt i czasem wściekłość bo chciałeś sam być bogiem.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 1:15 przez Ja?!, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

65
Ja?! pisze:
civilmonk pisze:
Ja?! pisze:powiedz mi w co grasz a powiem Ci przed czym uciekasz
Ostatnie:

Battlefied 4
Skyrim (na modowych sterydach)
XCOM: Enemy Unknown + Enemy Within
Civilisation V: Gods & Kings

Proszę zatem o diagnozę :-)

CM
ucieczka przed bezsilnością, głupotą otoczenia, przed bogiem, ucieczka przed życiem na które nie miałeś wpływu i stąd bunt i czasem wściekłość bo chciałeś sam być bogiem.
Ale czad. A wcześniej?

Mass Effect 1 i 2
Uncharted 1, 2 i 3
KillZone 2, 3
Gods Of War 1,2,3
Brutal Legend
Dragon Age 1 i 2

?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 11:13 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

68
k4cz0r200 pisze:Ostatni raz, prosze :P

gone home,
Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed (z dziewuchą),
blobby volley (tez z dziewczyna)
the walking dead
minecraft
skyrim
Minecraft?

Łomatko, diagnoza prosta: kompulsywny syndrom przedszkolny z uwielbieniem dla klocków jako tematem przewodnim ;-)

CM
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 18:23 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

69
@civilmonk: Pociąg do budowania różnych rzeczy miałem odkąd pamiętam, pewnie dlatego siedzie w grafice 3d i pracowałem jako mechanik samochodowy (choć co prawda tylko buggie z malucha to mój najlepszy wyczyn). Minecrafta czasami uruchamiam, ale zawsze się nudzę po jakimś czasie. To miała być zagadka dla Ja!? :P
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 18:52 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

72
Co do złego wpływu gier na osobowość człowieka to zgadzam się z tym w 100% i potwierdzam. Mój młodszy brat pod wpływem grania w strzelanki, gry wojenne itp. stał się bardziej agresywny, opryskliwy, uważał, że wszystko mu wolno. Dlatego też tak ważne jest, aby kontrolować w co dzieci grają, bo może zmiana ich zachowania jest spowodowana właśnie tym.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 11:10 przez enjoy, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

73
enjoy pisze:Co do złego wpływu gier na osobowość człowieka to zgadzam się z tym w 100% i potwierdzam. Mój młodszy brat pod wpływem grania w strzelanki, gry wojenne itp. stał się bardziej agresywny, opryskliwy, uważał, że wszystko mu wolno. Dlatego też tak ważne jest, aby kontrolować w co dzieci grają, bo może zmiana ich zachowania jest spowodowana właśnie tym.
A ile ma lat? Może to typowa dla wieku gimbazy jazda hormonalna? :)
Bo objawy jakie opisujesz na to wskazują. I czy by grał czy nie grał to by taki był.

CM
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 13:26 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

75
Ja?! pisze:dasz se ręke uciąć że gry nia mają wpływu na wzrost agresji i wadliwego zachowania ludzi w społeczeństwie ?
Dam sobie rękę uciąć iż jeśli dziecko z optymalnie emocjonalnego i intelektualnego domu gra w gry dobrane do jego poziomu rozwoju to nic mu się złego nie stanie.

Dam sobie rękę uciąć iż dziecko z emocjonalnie i intelektualnie nieoptymalnego domu w byle czym znajdzie inspiracje by skompensować sobie tą nieoptymalność lub wyrazić wyrobione prze z nią nawyki. W grze, filmie, książce, na boisku, w szkole, w tv, w kuchni...

A że statystyczna większość dzieci dorasta w emocjonalnie i intelektualnie nieoptymalnych domach to rodzice są zobowiązani by zapewnić im właściwe źródła inspiracji - czyli np. dobierać gry a nie pozwalać mu by je dobierało same. Tak samo jak książki czy filmy czy kolegów, czy cokolwiek innego.

To więc nie w grach leżą problemy dzieci lecz w domach ich oraz w ich hormonach oczywiście jeśli wchodzą w wiek gimbazy.

CM
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 21:21 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

77
Ja?! pisze:ale jet jak jest a dzieci grają w gry dla dorosłych i niewielu rodziców jest w stanie to kontrolować bo musieliby przy dziecku siedzieć nonstop i patrzeć co robi.
Etam. Wystarczy zainstalować odpowiednie oprogramowanie do kontroli dostępu do oprogramowania / sieci. Wtedy dziecko nie może nic zainstalować bez autoryzacji rodzica ani korzystać z innych stron internetowych niż rodzić wskaże. A jeśli dziecko potrafi obejść takie zabezpieczenie to znaczy iż jest na tyle inteligentne iż jakaś gra z niego debila nie zrobi. Proste.

CM
Ostatnio zmieniony 31 sty 2014, 20:50 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

81
Em... to rodzice decydują jakie gry kupują dla dziecka, tak? Tak. Podpowiem tylko, że istnieje coś takiego jak oznaczenie PEGI. Kiedy na pudełku jest zaznaczone PEGI17, to znacyz że mogą w grę grać dopiero dzieci powyżej siedemnastu lat. Jeśli nie macie pudełka, to PEGI można sprawdzić w internecie albo na steamie (platforma z grami, z której najprawdopodobniej korzysta Twoje dziecko - umożliwia kupno gry przez paypal).

Czy gry mają wpływ na osobowość człowieka? To zależy. Gry, nawet te brutalne odstresowują - dzieci są po takiej grze spokojniejsze, serio. Gry typu fps (first person shooter) poprawiają koordynację ręka-oko i wzmacniają spostrzegawczość. Dziecko dostrzeże więcej elementów w swoim otoczeniu niż osoby nie grające (i zrobi to szybciej).

Oczywiście jak ktoś kupi GTA V albo Wiedźmina trzynastolatkowi, a potem ma problemy z zachowaniem dziecka, to niech chociaż ma tyle godności, żeby nie zwalać winy na gry...
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 15:08 przez fallenosw2I, łącznie zmieniany 1 raz.
uporczywa reklama komercyjna grozi zablokowaniem konta

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

84
a co w tym głupiego, człowiek to nie komputer i dorasta w różnym okresie, nie da sie tego stwierdzić po dacie urodzenia choć tak jest najprościej.
Może gdyby były testy na dojrzałość emocjonalną i mentalną to bym uwierzył ąle obecnie nie wierze w dojrzałość 18 latków, i twierdze że spora ich część nie zasługuje na miano osoby dorosłej.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 23:34 przez Ja?!, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

85
Ja?! pisze:a co w tym głupiego, człowiek to nie komputer i dorasta w różnym okresie, nie da sie tego stwierdzić po dacie urodzenia choć tak jest najprościej.
Może gdyby były testy na dojrzałość emocjonalną i mentalną to bym uwierzył ąle obecnie nie wierze w dojrzałość 18 latków, i twierdze że spora ich część nie zasługuje na miano osoby dorosłej.
To rozumiem i się zgadzam. Wg. mnie człowiek jest zazwyczaj dojrzały w wieku 30-paru lat :)

Ale co to ma wspólnego z grami? Wg. mnie psychika zyskuje odporność na prostą stymulację typu gry w wieku 18 lat mniej więcej,

CM
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, 0:15 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Wpływ gier komputerowych na osobowość człowieka

86
Ciągle sądzę, że to nie problem tkwi w grach, tylko w samych ludziach, którzy w te gry grają. I to nie przez sam fakt grania, tylko przenoszenia emocji na zewnątrz.
Dzisiaj pisze się dużo o grach komputerowych w negatywnym znaczeniu, podczas gdy całkiem niedawno temu w tym znaczeniu pisało się o kinie, filmach akcji, horrorach, erotyce itd. . Jeszcze wcześniej o czasopismach bądź samej literaturze. Pisało i mówiło się o demoralizacji, negatywnym wpływie i potencjalnych konsekwencjach. Udowadniało, argumentowało, powstawały prace naukowe bądź do nich aspirujące. Jednak kiedyś, być może w całkiem niedalekiej przyszłości, powstanie nowsze medium, nowa branża rozrywki. Człowiek jednak niezmiennie pozostanie taki sam. Zmienią się tylko środki przekazu, możliwe, że bazujące na obecnych, niekoniecznie sama ich zawartość.
Można byłoby napisać/powiedzieć, że gry oddziałują na ludzką (zwłaszcza niedojrzałą) psychikę na tyle mocno, że powodują skrajne stany emocjonalne. Moim zdaniem jest to jednak tylko forma przeniesienia, ekspresji procesów zachodzących w ludzkim umyśle już wcześniej.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, 19:59 przez Abesnai, łącznie zmieniany 1 raz.
Wypowiadaj swoją prawdę jasno i spokojnie, wysłuchaj innych, nawet tępych i nieświadomych, oni też mają swoją opowieść. Porównując się z innymi, możesz stać się próżny i zgorzkniały, zawsze bowiem znajdziesz lepszych i gorszych od siebie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Psychologia”

cron