Re: nowa jakość na rynku usług motoryzacyjnych

1
kupując nowy samochód zazwyczaj cieszymy się nim nie myśląc o serwisie. Mija okres gwarancji i zaczynamy zastanawiać się czy nadal przepłacać w serwisie autoryzowanym. Może czas poszukać coś tańszego. Czasy naprawy u pana Janka już minęły. W wielu kwestiach potrzebny jest komputer, a koszt naprawy lepiej odliczyć od podatków. W większych miastach pojawiła się firma oferująca nam usługi na nieco wyższym poziomie. Wchodząc na rynek pewnie ceny mają konkurencyjne, przynajmniej mnie się tak wydaje. Do tego e-sklep no i książka serwisowa dla stałych klientów. Na razie zrobiłam u nich przegląd zobaczymy jak będzie dalej.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 22:11 przez złośliwa, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: nowa jakość na rynku usług motoryzacyjnych

2
Wypadało by jednak zauważyć, że jak wspomniałaś "pan Janek" obecnie też ma komputer, a jakość usług u wielu niezależnych mechaników się poprawiła, także nie wiem czy jest sens po gwarancji jeździć ze wszystkim do ASO i przepłacać, zwłaszcza jeśli nie mamy wypchanego po brzegi elektroniką auta z górnej półki.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 10:04 przez braons01, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszamy - do zapoznania się z regulaminem - victoria

Re: nowa jakość na rynku usług motoryzacyjnych

3
Teraz mamy internet i wszystkiego można dowiedzieć się przed pójściem do mechanika, są nawet gotowe sposoby rozmowy z takowym :O Mój ojciec jest mechanikiem i było to dla niego dosyć szokujące, że przychodzi klient i gada głupoty, kompletnie się na niczym nie znając - ale jemu tak powiedzieli na forum motoryzacyjnym i ciśnie swoje. Do tego różne rozkminy jak zostawianie starych części do wglądu, częste odwiedziny klienta i najlepsze - przychodzenie z kolegą mechanikiem, by sprawdził jakość usług.

Może dla przeciętnego człowieka to wydaje się normalne, ale muszę powiedzieć, że to wygląda przekomicznie ;) Tak czy inaczej mój ojciec po pracy spędza masę czasu w internecie, przegląda fora motoryzacyjne (właściwie dla każdego samochodu jest inne) i czyta opinie pseudo ekspertów tylko po to, by klubowicz był zadowolony i dla niego jakość usług była zadowalająca. Jeśli przyjeżdża samochód z wielką naklejką z napisem "zdzisek1989 - www.-club.pl", to pierwsze co trzeba zrobić, to wejść na ową stronę i przewertować wszystkie wymagania, nieważne jak bardzo są absurdalne. Wymiana lekko zużytych, ale sprawnych części, bardzo drogie zamienniki i przywożenie części przez takich klientów, to standard ;) Nadal klient nasz pan - jeśli po namowach ze strony ojca co do lepszych i tańszych części lub pozostawienia jeszcze sprawnych nie skutkują, to klient ma robione tak jak chce - przepłacając oczywiście.

Morał z tego postu jest taki, że zależy co się chce wybrać. U przeciętnego mechanika janusza może nie mamy najlepszych narzędzi i wszystkich możliwych usług, ale zdecydowanie jest taniej i jeśli trafimy na mechanika z bardzo dużym doświadczeniem, to warto go posłuchać. W serwise standard jest nieco inny, a mechaników jest wielu, w tym młodzi. Podejście do klienta i samochodu jest inne, bo serwis nie musi się starać o klienta, a do tego jest drożej.

No i teraz praktycznie każdy mechanik ma dobry podnośnik, masę narzędzi, nawet wulkanizację czy komputer. Wszystko się rozwija i jeśli jakiś mechanik nadal zarabia na swoim fachu, to znak, że na pewno ma choćby taką texę czy innego bosha do diagnostyki. Gdyby tego nie było, to klientów byłoby niewielu ;)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 12:51 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja”

cron