Re: Technologia VR

1
To już ten czas. Lata temu pierwszy raz miałem okazje spróbować VR na targach Infosystem na Śląsku. Wtedy to było rozczarowanie.
Ale teraz... mam Oculus Rift DK1 i wiem jak to smakuje. Ale wersja kliencka jest dużo lepsza.
Ogrywałem na DK1 głównie Metro wzbogacone o odpowiedniego moda.

A teraz ślinka cieknie.

http://gry.onet.pl/wiemy-ile-co-najmnie ... ift/9c27vf
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 22:34 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Technologia VR

2
Ja czekam na to:
http://www.wareable.com/project-morpheu ... rice-games

Kiedy jeszcze 5 lat temu mógłbym spokojnie wróżyć przyszłość jakiejś technologii, bo technologia była zamknięta dla zapaleńców i dla tych co się znają, to teraz zdobyła taką popularność, że wszystko jest robione dla mas i trochę ciężej o wybór. Oculus to pionier, ale Sony, to dużo większy gracz na rynku tego typu zabawek. Sony zrewolucjonizowało zabawę z grami już tyle razy, a do tego zawsze miażdyło konkurencję (np. ostatnio ms i kinect, wii i wilot i zwycięski ps move) że wolę bardziej zaufać jemu niż facebookowi (bo trzeba przyznać, że oculus jest tu teraz tylko maskotką). Wybór też jest w sumie z takiego powodu, że z pecetowca stałem się konsolowcem prawie 10 lat temu i póki co nic się w tym temacie nie zmieniło. Oculus dostanie mnóstwo zabawek i modów n PC, ale te niestety różnią się od tego co było te 10 lat temu i póki co to tylko niedorobione zabawki. Nie wiem jak jest w metro, ale strzelam, że gra nadal nie jest do końca przystosowana pod oculusa. Sony wymusi na producentach pełne wsparcie albo olanie sprawy, gdy gra się do tego nie nadaje, tak jak to zrobił z Move. Koniec końców bardziej jaram się skończonym, w pełni wspieranym produktem, nawet jeśli w pewnych aspektach słabszym od tego, który daje więcej możliwości, ale przy którym trzeba mocno postarać się, by wszystko działało jak trzeba.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 23:37 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 2 razy.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

3
Oculus wprowadza nowe manipulatory również. Sam mam PS3 i cały zestaw Move ale Move okazało się rozczarowaniem - brak ciekawych produkcji. Jedynie Sports Chamopions 1 i 2 się do czegoś nadają. Ja nie wierzę już w Sony - za mało kreatywni są. Dlatego nie przesiadłem się na PS4 ale wzmocniłem PC'ta i jestem bardzo zadowolony.

Integracja Fejsa z Oculusem to bardzo ciekawa sprawa i bliższa praktycznemu zastosowaniu VR niż tylko gry - bo to jedyne co może zaproponować Sony.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, 18:36 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Technologia VR

4
Najwyraźniej punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :P Gierek dobrych na move jest bardzo dużo, po prostu zależy w co się chce grać. Killzone był jedną z pierwszych dobrych strzelanek na move, świetny jest też dead space i socom. Z bardziej użytecznych to oczywiście house of the dead czy DS Extraction. Z powodu swojej konstrukcji powstawały zabawki, typu sharpshooter, z którego dane mi było korzystać i zabawa jest przednia tylko męcząca - ja tam jestem raczej fanem gamepada. Swoją drogą pomysł sharpshootera jest teraz wykorzystywany własnie razem z oculusem do symulacji broni, a move nie raz stosowany był przy pokazach gogli jako kontroler rąk (teraz są rękawice, działające na tej samej zasadzie). Podobnie powstało mnóstwo gier "rodzinnych" i to wysokiej klasy, jak ten harry poter z książką interaktywną, sorcery czy wszelkie typu sports champions (disc golf wymiata) albo taki medieval moves. Kinekt od ms to przerost formy nad treścią tak jak 9 jajek w procesorze ps3, jedno i drugie koniec końców znalazło zastosowanie jedynie w przemyśle, pierwszy do skanowania obiektów, a drugi do generowania dużej mocy obliczeniowej. Użyteczność laserowego kinekta i wektorowych rdzeni ps3 dla przeciętnego gracza była znikoma.

Integracja z fejsem mało mnie pociąga, bo sam z takich społecznościówek nie korzystam - jakoś nigdy nie miałem potrzeby. Miałem konto jakiś czas i mnóstwo znajomych, których nawet nie znam i w sumie tyle, konto gdzieś leży i się kurzy. Jak ktoś lubi plotki, to spoko albo pograć w farmę, ale jakoś wolę inne gry i inne zajęcia ;P Nie widzę zastosowania w fejsie innego niż stworzenie wirtualnego świata, gdzie można popatrzeć na awatary innych osób. To nie lepiej już pograć w grę tymi avatarmi? Facebook z grami ma tyle wspólnego co farma ze strategią czasu rzeczywistego. Sam facebook nigdy nie zaprezentował sobą niczego rewolucyjnego, a to co mu się udało, to umiejętna kradzież pomysłu i dobry marketing.

Sony może zaproponować o wiele więcej, bo taki PSN jest społecznościówką i robi to samo co facebook, a nawet więcej. Po prostu w gronie ludzi, którzy takiego VR będą chcieli kupić. Już teraz mamy streaming gier czy zapraszanie znajomych do gry, choć oni nie mają kopii, a to ogromny krok naprzód. Dodatkowo, obie konsole mają pełne wsparcie facebooka. PS4 jest maszyną multimedialną - jeszcze nie tak rozwiniętą jak ps3 - ale już dającą sporo możliwości. Poza grami, będą wsparcia filmów, wirtualnych społecznościówek a'la second life i różnych mmo, które zdobywają teraz największą popularność właśnie na konsolach. Koniec końców VR od sony będzie urządzeniem plug'n'play takim samym jak pady. Już teraz zupełnie nie ma sensu kupować do komputera innych padów niż te, które dają konsole - gry tworzone są właśnie pod te kontrolery i mają ich natywne wsparcie nawet na komputerach i są jedynymi padami prawdziwie plug'n'play, pomijając wymysły firm takich jak razer, gdzie pady działają na sterownikach pada xboxa. To też myślę, że taka sama bajka będzie z oculusem i morpheusem - ten drugi będzie dużo bardziej uniwersalny i da tak na prawdę więcej możliwości.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, 20:28 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

5
Grałem w strzelanki na move różne i to się kompletnie nie nadaje do użytku. Mycha rządzi. Nawet miałem specjalną mychę do PS3.

Ale wracając do VR - moim zdaniem gadżety są drugorzędne. Istotny jest projekt gry pod VR i imersja. Jeśli imersja jest dobra to manipulacja tym czy tamtym szybko staje się naturalną częścią immersji.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, 23:42 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Technologia VR

6
W firmie kupili nam Oculusa dk2 do zabawy. Kupili wypasiony komputer z grafą za parę patoli, a jakość obrazu na oculusie jest tak niezmiernie słaba, że chyba każdy w firmie jest tym zawiedziony. Za to imersja faktycznie daje rade. Grałem w parę gierek, których nazw nie pamiętam, ale kolejno jakiś symulator swobodnego latania, jakieś kosmiczne wyścigi, sapcesim i symulator mecha. Ogólnie pierwsze dwa były średnie, ale super uczucie, szczególnie w wyścigach. Super fajne, że możesz obejrzeć co jest przed zakrętem. Gra była totalnie nie grywalna, więc pograłem tylko chwilę, ale spodobało mi się i już zaczynam myśleć nad stworzeniem sobie symulatora z kierownicą logitecha, fotelem kubełkowym i jakimś przyzwoitym VR jeśli w końcu wyjdzie. To co zrobiło na mnie największe wrażenie, to symulator mecha i ten spacesim, bo można było zobaczyć kokpit, ręcę, nogi itd. Grywalność bardzo słaba w obu grach, ale spacesim zrobił robotę, gdy zobaczyłem swoje ciało robota, brudną szybę na wyciągnięcie ręki, całe te panele, no bomba. Gdyby nie te wielkie piksele i ten efekt szyby, to mogłoby być na prawdę fajnie. Oculus jednak jest ciężki i miałem niezłego mindfucka gdy zorientowałem się, że musi być podłączony kablem do komputera. Niby zwykła rzecz, ale bardzo odzwyczaiłem się od używania kabli podczas grania w gry, a jeśli chodzi o noszenie czegoś z kablem na głowie, to już w ogóle porażka.

Ogólnie jestem bardzo zawiedziony, ale muszę przyznać, że zabawka bardzo fajna. Na razie po prostu droga zabawka na chwilę. Na dniach dostaniemy parę gierek, w tym assasins creed, więc jeszcze potestuje z grami, których przeznaczenie nie jest stricte wizualne. No i podobno mają kupić wersję kliencką, gdy wyjdzie, więc będę miał okazję przetestować czy warto w ogóle się w to pchać w tej generacji.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2015, 18:51 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 2 razy.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

7
Mam już Oculusa Rifta w wersji klienckiej. Jeśli mam wyrazić wrażenia prosto: zajebiste. Jakoś obrazu bardzo dobra. Jakość reakcji na ruchy głową bardzo dobra. Immersja fenomenalna.

Co jest istotne - to jest coś więcej niż kwestia gier komputerowych. Obsługa aplikacji stworzonych pod VR jest tak naturalna iż powrót potem do płaskiego ekranu przed sobą i klikania myszą jawi się jako barbarzyńska i nienaturalna.

To jest przyszłość i rewolucja tym razem będzie skuteczna :)
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 5:17 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Technologia VR

8
Muszę w końcu ogarnąć tą firmę i podwyżkę, bo ten oculus będzie mi bardzo potrzebny. To jest bardzo dobry rynek zbytu, bardzo świeży, trzeba wykorzystać okazję, bo strzelam, że przeleciałeś wszystkie dostępne tytuły, bez wybrzydzania by sprawdzić wszystko. Na pecetach i konsolach ludzie już lubią wybierać.

Co do tej obsługi, to to jest bardzo fajne w wielu przypadkach, ale w wielu też nie. Przykładowo grafika 3d czy programowanie, znajdziesz pewnie sam wiele przykładów, dużo wygodniej byłoby to robić bez hełmu na głowie i z precyzyjną myszką/tabletem. Póki nie zmniejszą VR to poziomu soczewek na oczy i póki odwzorowanie ruchu rąk nie będzie perfekcyjne, to nadal będzie to ograniczające np. do pracy itd.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:53 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 2 razy.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

9
Tak, takie ograniczenia oczywiście ciągle istnieją. Ale kierunek jest już jeden. Świat gamedeca z książek SF M.Przybyłka się zbliża :)
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 19:19 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Technologia VR

10
Jakby wyglądały gry horrory w technologii vr ? Ludzie by chyba na zawał padali jak muchy :)
i jak tam psychika ? Nie ma problemów z powrotem do rzeczywistości po paru godzinach hulania w okularach vr ?
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 20:01 przez Ja?!, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Technologia VR

11


Możesz sobie poszukać więcej jeszcze. To też jest bardzo zależne od człowieka. Widziałem film jak gość siekał jakieś potwory na occulusie, z palcem w nosie, dał swojej dziewczynie i tej aż kolana się trzęsły.

Podobnie jest normalnie z horrorami, bez oculusa, jetem fanem gatunku, pogrywałem w alien isolation, przez chwilę i kiepski z tego horror, bardziej straszak, jak outlast itd. Nijak to się ma np. do silent hilla, a nawet do penubry. Ale widziałem gości, którzy ze strachu wychodzili do menu np. w fearze, który do strasznych gier raczej nie należy.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 20:48 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

14
http://www.vrhunters.pl/minecraft-vr-bi ... z-mozliwe/
i do tej bieżni potrzebne osobne pomieszczenie do gier.
Pomysł dobry dla grubasów, zmusi ich do wysiłku lub dla chuderlaków z brakiem mięśni :-P
Ciekawe kiedy pojawią sie możliwości zwiedzenia muzeów czy google street view na vr.
możliwości spore nie tylko w świecie gier.

Telewizja też może coś z tej technologii wykorzystać, znikły by te duże skrzynki do odbioru wizji.
Szykuje sie rowulacja, kwestia tylko czasu.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2016, 12:33 przez Ja?!, łącznie zmieniany 2 razy.

Re: Technologia VR

17
Ja to wsiąkłem w retro, już jakiś czas temu, staram sobie tego nie psuć i nawet jak gram w nowe gry, to raczej w stylu retro. Łatwiej przerzucić się na nowe niż na stare, a jeszcze sporo tytułów przede mną, więc celowo nie tykam się nowości :D A nowy dishonored już niedługo.

Z tym VR jeszcze poczekam aż stanieje i wyjdą dobre gry z dobrą fabułą - arkadowe granie też jest spoko, ale bardziej wciąga mnie jednak przeżywanie jakiejś historii. Dla mnie byłoby to na ten czas wyrzucaniem pieniędzy w błoto, ale zabawka kusząca. W planach mam na razie zmontowanie inteligentnego domu no i rower, ale po tym pewnie przyjdzie czas na jakieś gogle.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 17:48 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

18
nie czekaj za długo bo może sie okazać że te najnowsze gogle vr są bardziej awaryjne od starszych. Odchudzanie sprzętu do minimum żeby zmniejszyć koszty.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 17:59 przez Ja?!, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Technologia VR

19
Z tego powodu nigdy nie kupuje niczego przed i w czasie premiery. No chyba, ze to jakis pewniak. Poki co te google nie oferuja jeszcze tyle bym bardzo chcial je kupic, ale rozwijaja sie w kierunku ktory mi sie podoba. Poczekam wiec na lepsza jakosc obrazu i kontroli.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 18:12 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

20
Muszę przyznać iż Oculus Rift z Oculus Touch wymiata. Wgniata w fotel.
Interakcja własnymi rękoma w świecie VR.
Nie mówię nawet o samych grach. Np. taka aplikacja Quill do rysowania w 3D. Odlot.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 23:23 przez civilmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest

Re: Technologia VR

21
Wygląda ok, szczególnie to odwzorowanie ruchu palców. Widziałem też fajny symulator graffiti, to ma dla mnie spory sens, szczególnie do nauki, bo to kosztowa zabawa w realu. Ale jeśli chodzi o to rysowanie w 3D, to osobiście nie jestem zachwycony, ot kolejny 3d painting, z artystycznego punktu widzenia nie bardzo przypadło mi to do gustu, a z technicznego nie ma w sumie żadnych zalet względem myszy i monitora jeśli chodzi o tworzenie 3D, a wad jest mnóstwo, pomijając nawet zmęczenie i brak dokładności. To też w sumie kolejna ciekawostka osobiście dla mnie.

Obejrzałem sobie review top 10 gier dla tych kontrolerów, dla mnie nadal to jest troche jak kinect - fajna technologia, ale z grami gorzej. No ale skoro i tak ruch jest ograniczony, to jest nawet całkiem przyzwoicie.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 19:34 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 1 raz.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

22
Pierwsza gra AAA wyszła na VR, dosłownie parę godzin temu. Fallout 4 VR of corz. Pograłem chwilę, jeszcze nie widziałem wszystkiego. Jest parę bugów, ale jeśli chodzi o technologie poruszania się, to chyba łączy wszystko co do tej pory zostało zrobione, teleport też jest - raczej każdy znajdzie coś dla siebie. Nie ma tu chyba co wiele pisać ponad to, można tylko pisać o samym falloucie. Od oryginału generalnie różni się tylko tym, że jest w VR i po prostu niektóre funkcjonalności zostały do tego przystosowane, ale to nadal Fallout 4. Na plus jest atak bronią białą, który można wyprowadzić machając normalnie tą bronią, zresztą podobnie to działa w przypadku broni palnej. Jest też możliwość poruszania się jak w normalnej grze, za pomocą analoga. Ja już przyzwyczaiłem się całkowicie do poruszania się postaci i nie mam nudności, ale są jakieś ułatwienia, które je niwelują.

W każdym razie gra jest całkiem dynamiczna i jest do czego postrzelać. I zdecydowanie na co popatrzeć - uniwersum falloutów 3D jest mocno przerysowane i wszystko jest bardzo duże - tutaj to widać na prawdę dobrze :P Widoki są mega spoko, chociaż miałem problem z supersamplingiem, coś nie chciał mi działać, więc trochę pikseloza. Ale na pewno da się to jakoś zrobić.

Kwestie fabularne się nie zmieniły i są ogólnie na średnim poziomie jeśli chodzi o normalne gry i zdecydowanie na najwyższym poziomie jeśli chodzi o gry VR. O imersji trudno mi mówić, ograłem F4 do granic, po prostu znam już każdy zakamarek i dla mnie był to tylko efekt wow móc znaleźć się w ulubionych miejscach.

Swoją droga nie wiem czy coś z moim setupem, ale postać jest nieznacznie niższa niż wszyscy :D Ogólnie w realu jestem nieco wyższy niż większość ludzi, miałem ciekawy wrażenia będąc od innych niższym.

Ogólnie efekt jest zadowalający, chociaż gra jest dosyć droga jak na odgrzewanego kotleta. No ale bethesda ;) Ja dostałem to razem z Vive, wiec nie narzekam. Warto pograć, a jak się nie grało w F4, to nawet trzeba, bo to w sumie rewolucyjny tytuł aktualnie.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 3:33 przez k4cz0r200, łącznie zmieniany 2 razy.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Re: Technologia VR

23
Tak apropos wątku samego VR. Ogólnie dla mnie okazał się tym, czego się spodziewałem - zabawką, która raczej się kurzy, gry są bez polotu. Fallout to coś fajnego, ale prawdę mówiąc wygodniej jest mi grać na telewizorze. Fajnie byłoby mieć możliwość poruszania głową, ale grania na padzie ;) Takie granie bardzo by mi podeszło.

Jak na razie nie jestem zadowolony z zakupu samego Vive. Planuję sprzedać to i kupić tańszego oculusa, a z zaoszczędzonych pieniędzy rozbudować symulator, bo aktualnie tylko do symulatorów w moim przypadku to jest użyteczne. A i nie zawsze, bo nie jest to zbyt mobilny sprzęt. Oculus ma fajne czujniki, które są zrobione głównie do siedzenia i nie wydają dźwięku pracujących laserów. Nie musiałbym tego pewnie odłączać i może byłby bardziej użyteczny. Ogólnie obecna technologia VR nie spełnia jeszcze moich oczekiwań, dla mnie to tylko taka zabawka na chwilę.
Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”

cron